V KUCHYNI | Připrav si COOKIES !

Lákají tě americké sušenky cookies? Připrav si je doma:) Mlsej je s čokoládou nebo oříšky a kandovaným ovocem:)
Musím říct, že moje cookies vypadají vtipně, ale upřímně, těsto je hutné a nepracuje se s ním vůbec dobře, takže pokud ti nejde o vzhled, ale o to, jak chutnají, s chutí do toho!

INGREDIENCE

  • 1 hrnek másla (musí být povolené, takže ho klidně dej na pár vteřin do mikrovlnky)
  • 1 hrnek cukru (krystal) cca 220g (pro zdravější verzi uber nebo nepřidávej)
  • 1 hrnek cukru (třtinového) cca 200g (pro zdravější verzi můžeš ubrat)
  • 330g hladké mouky
  • 3 vejce
  • 1 čajová lžička soli
  • 1 čajová lžička vanilkového extraktu (můžeš použít i vanilkový cukr jako já)
  • 1 lžička a půl jedlé sody
  • 400g čokolády (můžeš použít i kandované ovoce, oříšky,...)

POSTUP

Oba cukry rozmixuj s máslem.Přidej vejce a opět šlehej.Další ingredience jsou sůl, jedlá soda a vanilkový cukr.Promíchej vařečkou a přidej mouku.Těsto bude husté, ale raději míchej vařečkou a nakonec přisyp nakrájenou čokoládu na malé kostičky nebo jiné přísady dle výběru:)
Troubu si předehřej na 190°C a peč cca12minut na spodním ohřevu.Peč na plechu s pečícím papírem.

MŮJ UPRAVENÝ POSTUP, RADY A CHYBY

Těsto jsem dávala na plech lžící a pomáhala si malou lžičkou, protože je těsto pevné a špatně se s ním pracuje.Dělala jsem si malé kopečky a ty jsem následně roztírala do tvaru sušenek.
Z tolika ingrediencí jsem upekla 3 plechy sušenek.
První plech jsem pekla podle receptu, ale sušenky skončili v koši.Těsto se zdá pořád syrové, takže pokud budeš péct stejně podle originálního postupu, nelekej se a nenechávej je tam déle jako já! Jinak se ti stejně jako mě spodní strana sušenek připálí.Vyndej sušenky po uplynulé době a ony samy zatvrdnou a začnou křupat jako správné sušenky:)
Další dva plechy jsem pekla na horko vzduch při 200°C po dobu 15-20minut.Tahle verze mi přišla lepší, ale je na tobě, jak budeš sušenky péct:)
Docela mne zaskočilo, jak sušenky v troubě vyběhly:) Dávala jsem do ní malé bobečky a vyndavala jsem maxi sušenky :D

Musím říct, že jsou ale moc dobré:)) Chutnají i bráchovi a ten většinu sladkého (buchet) moc nejí.
Pokud recept vyzkoušíš, napiš mi, jak se ti sušenky povedly :)) Popřípadě mi pošly na email (michaela-kofronova@seznam.cz) fotku nebo klidně i do zpráv na fb stránku (ByTheEm), budu ráda:)
with love, EM ♥

You May Also Like

0 komentářů

Instagram